شناسهٔ خبر: 18684 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور سیدحسن قاضی زاده هاشمی صورت گرفت

بیمارستان تاکستان در استان قزوین افتتاح شد/ تکمیل عملیات ساختمانی بیش از ۲۰ بیمارستان در کشور

بیمارستان تاکستان بیمارستان شفای تاکستان قزوین با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار قزوین به بهره‌برداری رسید این در حالیست که به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح بیمارستان تاکستان عملیات ساختمانی بیش از ۲۰ بیمارستان در کشور به پایان رسیده و پس از تجهیز به زودی به بهره برداری خواهند رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، این بیمارستان که در مجموع بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه، صرف ساخت و تجهیز آن شده است، با حضور سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی، دکتر همتی استاندار قزوین، منوچهر حبیبی معاون عمرانی استاندار، حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مدیران و مسئولین محلی و استانی افتتاح شد.

هاشمی در مراسم افتتاح این بیمارستان با اشاره به تاثیر مثبت این بیمارستان بر سطح ارایه خدمات درمانی در منطقه گفت: هر روزی که در آن خدمتی به مردم شود، ایام الله است و روزی که در آن چنین پروژه‌ای آماده خدمت‌رسانی به مردم شود بی شک روز بزرگی خواهد بود.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه بزرگترین گناه مایوس کردن مردم است افزود: باید همه ظرفیت‌ها بکار گرفته شده و با رفع کمبودها نیازهای مردم در حوزه‌های مختلف برطرف شود.

وزیر بهداشت کشور با اشاره به اینکه بیمارستان تاکستان از کیفیت و تجهیزات مطلوبی برخوردار است، گفت: تا اینجای کار درست پیش رفته و امکانات مورد نیاز فراهم شده است، اما بخش اصلی برای جلب رضایتمندی عمومی تلاش و کوشش کادر پزشکی، پرستاری و اداری بیمارستان در بهره‌برداری از این امکانات و ارایه خدمات بهینه است.

هاشمی یادآور شد: کار ما هنوز در این استان تمام نشده و با تعاملی که با استاندار قزوین داریم برنامه بعدی جایگزینی تخت‌های فرسوده بیمارستان‌ها با تخت‌های نو و احداث بیمارستان‌های مدرن است.

وزیر بهداشت در پایان گفت: برای افزایش کیفیت و کمیت خدمات ارایه شده، در صورت نیاز می‌توان بیمارستان تاکستان را توسعه داده و بخش‌های ویزیت و کلینیک جدید به آن اضافه کرد.

همچنین محمدجعفر علیزاده در مراسم افتتاح بیمارستان شفای تاکستان که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار قزوین به بهره‌برداری رسید گفت: برای راه‌اندازی این بیمارستان بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که نیمی از آن صرف ساخت و نیم دیگر برای تجهیز پروژه استفاده شده است.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی افزود: کار ساخت این پروژه عملا از سال ۸۸ در زمینی به مساحت ۸۰۰۰ مترمربع و با زیربنای ۸۱۳۶ آغاز شده است.

علیزاده با اشاره به ۴ طبقه بوده ساختمان بیمارستان گفت: بخش‌های بستری جراحی و داخلی، زنان و زایمان، نوزادان، CRS، ICU و CCUدر این طرح پیش بینی و اجرا شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر استفاده از آخرین تکنولوژی تجهیزاتی در این بیمارستان افزود: بخش سی تی اسکن لحاظ شده در اینجا پیشرفته‌ترین سیستم موجود در کشور است، همچنین بخش‌های دندانپزشکی، چشم پزشکی، ارتوپدی، قلب و داخلی و سایر قسمت‌های مورد نیاز در بیمارستان اجرا شده است.

علیزاده استاندار تعداد تخت در اورژانس را بین ۸ تا ۱۴ تخت اعلام کرده و عنوان کرد: بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان نیز با ۱۳ تخت دارای شرایط مطلوبی بوده و استاندارد است.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی ضمن ارایه گزارشی از مشخصاتی از مصالح ساختمانی بکار رفته در این پروژه گفت: نمای این طرح تلفیقی از سنگ پلاک تراورتن و شیشه است و برای کف نیز از سنگ و کف پوش استفاده شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به استفاده از دیوار آجری و سفالی با عایق صوتی و حرارتی در مرحله سفت‌کاری ساختمان بیمارستان گفت: دو دستگاه چیلر ۱۵۰ تنی و یک سیستم توزیع ۱۲۰ تنی و همچنین بکارگیری شبکه‌های تلفنی مجهز و اجرای زیرساخت‌های پیشرفته اینترنتی از جمله اقداماتی است که برای ارایه خدمت بهینه به مردم به انجام رسیده است.

علیزاده با تاکید بر عزم دولت برای ارتقای سطح خدمات درمانی در کشور اعلام کرد: عملیات ساختمانی بیش از ۲۰ بیمارستان که در مجموع شامل ۱۵۸۵ تخت است به اتمام رسیده و به زودی به بهره‌برداری می‌رسند.

وی سال آینده را سال طلایی افتتاح پروژه‌های کشور دانسته و افزود: وزارت راه و شهرسازی در حوزه خدمات درمانی بیش از ۲۷ بیمارستان در دست ساخت دارد که با عزمی جهادی عملیات ساخت و تجهیز آنها در حال انجام است و امیدواریم که با بهره‌برداری از آنها بتوانیم بخشی از کمبودهای احتمالی در این حوزه را رفع نماییم.

نظر شما